Hej!

Jag heter Jessica.

Senaste gången jag kollade på linjär-tv(*) var igår kväll, jag var ensam i min lägenhet och ville inte lyssna på musik eller kolla på någonting som krävde min uppmärksamhet. Jag slog på kanal 6, det var Simpsons, ett Halloweenavsnitt som jag redan sett (minst) en gång redan. Det var okej. Jag tror Homer fick en förhäxad hängmatta som multiplicerade hans fysiska kropp, där slutpoängen var att den ”riktiga” Homer dog. Det spelar ingen roll.

Det som spelar roll är att min sambo inte vet hur man får igång tablålagd tv i lägenheten vi hyr i andrahand. Det som spelar roll är att jag aldrig ens tänkt tanken på att beställa ett tv-abonnemang. Det som spelar roll är att jag jobbar med online video, och att jag igår stängde av Aktuellt (eller Rapport, jag vet faktiskt inte) för att istället sträckkolla på åtta (eller alla) avsnitt av min kompis Christers program Pistolshrimps på P3.no, som släpptes för nästan ett och ett halvt år sen.

Allt det, samt mycket mer, spelar roll. Men det kommer vi återkomma till. Tills dess, hej då.


*Linjär-TV, definition enligt Robert Sahlin: Att se ett program på ordinarie sändningstid kallas ibland linjär TV, dvs. enligt TV-tablåns utformning, sändningen startar och slutar en given tidpunkt.

Kommentera

