Dag 4: ”It’s all about stories”

Det pågår en revolution i tv-branschen. Vi har slagit fast att tittartiden försvinner från linjär-tv i en rasande takt samtidigt som vi aldrig har tittat på så mycket rörligt material som vi gör idag. Konsumenterna blir mer och mer kanaloberoende. De bryr sig mer om storyn och det känslomässiga snarare än vart de kollar.

Jag tycker att Kevin Spacey sammanfattar det fint här:


Talet är ihopklippt, du kan se talet i sin helhet här.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s